کد مطلب:275245 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:265

صیحه آسمانی
صیحه به معنی ندا كردن، فریاد زدن و بانك بر آوردن است. از روایات استفاده می شود كه در آینده چندین بانك بر آید و هر كدام مطلبی را بیان دارد. صیحه ای كه در چندین حدیث به حتمی بودنش تصریح شده است دو ندائی است كه یكی در شب و دیگری در روز 23 ماه مبارك رمضان رخ خواهند داد. آن كه در - شب خواهد بود امام صادق درباره اش فرموده اند. قائم ظهور نخواهد كرد تا اینكه از درون آسمان در شب 23 ماه رمضان به اسم او ندا شود پس بگوید آگاه باشید كه فلان بن فلان بن (اسم او و پدر او)



[ صفحه 137]



قائم آل محمد است پس بشنوید از وی و اطاعت كنید او را پس نماند چیزی از خلق خدا مگر اینكه آن صیحه را بشنود پس خوابیده را بیدار و سراسیمه به صحن خانه فرستد و باكره را از حجله خود بیرون راند و ایستاده نیز از خانه بیرون دود از هیبت آن صیحه كه می شنوند و آن صیحه جبرئیل است. راجع به ندای دوم كه اول روز 23 است باز امام صادق علیه السلام می فرمایند: منادی ندا خواهد كرد از آسمان كه فلان امیر است و باز ندا خواهد كرد الا ان علیا و شیعته هم الفائزون و یا الا ان الحق فی علی و شیعته یعنی آگاه باشید كه علی و شیعیانش رستگار و یا بر حق هستند.



[ صفحه 138]



و باز امام صادق علیه السلام می فرمایند. ابلیس در آخر همان روز ندا می كند. الا ان عثمان و شیعته هم الفائزون یعنی آگاه باشید كه عثمان و پیروانش رستگار - هستند. و یا الا ان الحق فی عثمان و شیعته الا ان عثمان قتل مظلوما یعنی آگاه باشید كه حق در عثمان و پیروان - اوست آگاه باشید كه عثمان مظلوم كشته شد. بالاخره مسلم است كه شیطان در مقابل ندای دوم ندائی می كند و اما در مقابل ندای اول كه به اسم قائم است احتمالی است و مسلم نمی باشد یعنی ممكن است ندائی نباشد و احتمال هم می رود كه او نیز ندائی



[ صفحه 139]



باسم سفیانی بنماید. نداهای دیگری از جمله سه ندا در ماه رجب، دو ندا در ذی حجه یكی از امام و یكی از جبرئیل، ندای آسمانی دیگر در عاشورا به امامت حضرت، و دو ندای دیگر نیز در ماه رمضان وجود - دارنده كه برای اطلاع بیشتر می توانید به كتاب مهدی منتظر رجوع نمائید.